cbn celebrity-logo inbusiness-news-logo LOGO-PNG-108

Αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, μετά την πισώπλατη μαχαιριά της Αθήνας

Πονοκέφαλο προκαλεί τόσο στη Λευκωσία, όσο και στις Βρυξέλλες η πολιτική απόφαση της ελληνικής Κυβέρνησης να φρενάρει την ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας μέσω του μεγαλεπήβολου έργου του EuroAsia Interconnector.
 
Τη Δευτέρα, στο περιθώριο της Τριμερούς Συνόδου του Καίρου, τόσο ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, όσο και ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης προσπάθησαν να μεταπείσουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αλλάξει η θέση της ελληνικής Κυβέρνησης, η οποία επιμένει στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, αναθέτοντας το έργο στον ΑΔΜΗΕ, απεντάσσοντας το από τα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ.
 
Παράλληλα η κυπριακή αντιπροσωπεία που βρέθηκε στην Αθήνα, προσπάθησε χθες να μεταπείσει τα μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας έστω και τη ύστατη χωρίς όμως αποτέλεσμα.
 
Αυτό που διασφαλίστηκε μετά από τις επαφές τόσο της κυπριακής με την ελληνική αντιπροσωπεία στην Αθήνα, όσο και στην κατ΄ ιδίαν συνάντηση του Προέδρου Αναστασιάδη με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Κάιρο, είναι πως στη κοινή δήλωση που θα διαβιβαστεί στις Βρυξέλλες θα διασφαλίζεται πως τα δύο ξεχωριστά έργα, δηλαδή το Κύπρος-Κρήτη και το Κρήτη-Αθήνα θα είναι συμβατά.
 
Η διαλειτουργικότητα των δύο έργων θα κοστίσει κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ παραπάνω, με το κόστος να καλύπτεται από την ελληνική κυβέρνηση. Με αυτόν τον τρόπο, η ελληνική Κυβέρνηση μετατοπίζει το κόστος μη αξιοποιώντας τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά κονδύλια, μετακυλίοντας το στους Έλληνες καταναλωτές, χάνοντας παράλληλα κάτι περισσότερο από 300 εκ. ευρώ.
 
Η εν λόγω απόφαση αφήνει εκτεθειμένη την Κυπριακή Δημοκρατία που παλεύει να βγει από την ηλεκτρική απομόνωση. Την ίδια ώρα θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι η Λευκωσία εξασφάλισε από τις Βρυξέλλες πως τα άλλα δύο τμήματα του αγωγού, δηλαδή η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Χαδέρας (Ισραήλ) και Κοφίνου και Κοφίνου και Κορακιάς (Κρήτη) θα χρηματοδοτηθούν και θα λάβουν την απαραίτητη στήριξη από την ΕΕ.
 
Η εξέλιξη της ανάληψης ευθύνης κατασκευής του αγωγού από το ελληνικό κράτος, προκάλεσε αντιδράσεις και στο εσωτερικό της Ελλάδας, με την αντιπολίτευση να κατηγορεί την Κυβέρνηση για υπαναχώρηση με το κράτος να χάνει έτσι περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων και αναθέτει στον ΑΔΜΗΕ να εκτελέσει το έργο.
 
Οι Βασίλης Κεγκέρογλου και Γ. Αρβανιτίδης του Κινήματος Αλλαγής καταγγέλλουν πως «η ΝΔ εγκαινιάζει έτσι τη δική της περίοδο ...κυβιστήσεων, στα χνάρια του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τον Μάρτιο του 2019 καταψήφιζε το άρθρο 76 του ν.4602/2019 για την πρόσληψη προσωπικού στην ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού με την επωνυμία "Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής Αριάδνη ΑΕΕΣ" ενώ τώρα... αποφασίζει να το εφαρμόσει».
 
 
;