cbn celebrity-logo inbusiness-news-logo LOGO-PNG-108

Το νέο «big thing» του ιταλικού ποδοσφαίρου-Η Κόμο του Φάμπρεγας προκαλεί αίσθηση με 104 εκατ. ευρώ σε μεταγραφές

Άλλη μια μεταγραφική περίοδος, και η Κόμο επιστρέφει στο προσκήνιο στην Ιταλία... και την Ευρώπη. Στις αρχές Αυγούστου, και μετά την επίσημη ανακοίνωση του Χάκομπο Ραμόν από τη Ρεάλ Μαδρίτης, οι Λομβαρδοί έχουν ήδη κάνει εννέα μεταγραφές και έχουν επενδύσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό που υποσχέθηκαν στον Σεσκ Φάμπρεγας (ο οποίος είναι μέτοχος του συλλόγου, αν και με πολύ μικρό μερίδιο) έχει εκπληρωθεί: το έργο της οικογένειας Χαρτόνο είναι εξαιρετικά φιλόδοξο.

Οι Χεσούς Ροντρίγκες (Μπέτις/22,5 εκατομμύρια), Νίκολας Κιουν (Σέλτικ/19), Μάρτιν Μπατουρίνα (Ντιναμό Ζάγκρεμπ/18), Τζέιντεν Αντάι (ΑΖ Άλκμααρ/14), Μάξιμο Περόνε (Μάντσεστερ Σίτι/13), Άλεξ Βάλε (Μπαρτσελόνα/6), Ιγνάθ φαν ντερ Μπρεμπτ (Σάλτσμπουργκ/5), Χάκομπο Ραμόν (Ρεάλ Μαδρίτης/2) και Φελίπε Τζακ (Παλμέιρας/2) είναι οι κινήσεις ενός Κόμο που σίγουρα θα ενισχύσουν περαιτέρω (λίγο περισσότερο) μια ομάδα που, ωστόσο, χρειάζεται και πωλήσεις. Η λίστα είναι πολύ μεγάλη... και αυτό παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη αποδεσμεύσει 15 παίκτες.

Αλλά... πώς μπορεί η Κόμο να ξοδεύει τόσα πολλά χρήματα; Τι έχει αυτή η ομάδα του «ασανσέρ» στο Κάλτσιο, που δεν είχε παίξει στη Serie A για 21 χρόνια μέχρι πέρυσι, που έχει ταρακουνήσει το ιταλικό ποδόσφαιρο με τέτοιο τρόπο; Αφού τερμάτισε δέκατη την περασμένη σεζόν, θέλει περισσότερα. Και η Ευρώπη δεν μοιάζει με αδύνατη αποστολή για το 2025-26.

Η εξήγηση για αυτό το «μυστήριο» των υπερβολικών δαπανών στο Κόμο είναι, στην πραγματικότητα, απλή: ο ιταλικός σύλλογος ανήκει στους αδελφούς Χαρτόνο, από την Ινδονησία, αν και η νομική βάση της ιδιοκτησίας βρίσκεται στο Λονδίνο (Djarum Group). Αυτοί οι αδελφοί κατατάσσονται μεταξύ των πλουσιότερων ιδιοκτητών στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο: καταλαμβάνουν την όγδοη και δέκατη θέση αντίστοιχα. Έχουν καθαρή περιουσία 26,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 25,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων: την 71η και 76η θέση μεταξύ των πλουσιότερων στον κόσμο, σύμφωνα με το Forbes.

Και αφού επένδυσαν 100 εκατομμύρια ευρώ τη σεζόν 2024-25, εκτός από την ανακοίνωση σχεδίων για την ανακαίνιση του σταδίου τους, έχουν ήδη φτάσει το όριο των 100 εκατομμυρίων ευρώ, με μόλις ένα μήνα να απομένει μέχρι το κλείσιμο της καλοκαιρινής μεταγραφικής περιόδου. Μόνο η Γιουβέντους έχει ξοδέψει περισσότερα στην Ιταλία από τον σύλλογο από τη λίμνη.

Εν τω μεταξύ, οι Χαρτόνο παραμένουν στη σκιά, μόλις που δημιουργούν όνομα... περιτριγυρισμένοι από μεγάλα ονόματα όπως ο ατζέντης τους (Μιρβάν Σουβαρσό), ο Τιερί Ανρί, ο ίδιος ο Σεσκ και ο πρώην θρύλος της Τσέλσι, Ντένις Γουάιζ. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι Χαρτόνο δαπάνησαν μόλις 200.000 ευρώ για να αγοράσουν έναν σύλλογο που, τον Απρίλιο του 2019, εξασφάλισε την άνοδό του στη Serie C, την τρίτη κατηγορία του πρωταθλήματος. Εκείνη την εποχή, επέστρεφαν στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Τώρα, θέλουν να φτάσουν στην ελίτ.

Tο πρώτο βήμα, φυσικά, ήταν να διατηρήσουν τον Σεσκ. Να τον πείσουν ότι το πρότζεκτ ήταν δυνατό. Υπήρχαν πολλές εικασίες για την πιθανή αποχώρηση του Φάμπρεγας προς την Ίντερ, τη Ρόμα, τη Μπάγερ Λεβερκούζεν και τη Λειψία... αλλά θα παραμείνει στον πάγκο του Τζουζέπε Σινιγκάλια. «Έχω ακούσει προσφορές, αλλά όχι επειδή ήθελα να φύγω. Αγαπώ το ποδόσφαιρο, μου αρέσει να παρατηρώ πώς λειτουργούν άλλες ομάδες. Δεν είχα ποτέ αμφιβολίες», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες.

Τώρα, αφού κράτησαν τον «προπονητή-θαύμα» τους, θέλουν περισσότερα... και επιτρέπουν στον εαυτό τους να ονειρεύονται ακόμη και τον Μέσι, έναν στενό φίλο του Σεσκ. «Το εμπορικό σήμα εδώ είναι η λίμνη Κόμο, και σε αυτό επικεντρωνόμαστε. Ο Μέσι και η σύζυγός του έρχονται στο Κόμο για διακοπές. Δεν τους προσκαλούμε. Ο Μέσι προσκλήθηκε από τη σύζυγο του Φάμπρεγας. Θα ήταν ένα όνειρο που θα γινόταν πραγματικότητα αν ερχόταν. Αλλά δεν έχουμε καμία επαφή», δήλωσε ο Σουβάρσο, πρόεδρος του συλλόγου, πριν από λίγες ημέρες.

Εν τω μεταξύ, η Κόμο συνεχίζει να λειτουργεί καλά: δημιουργεί μια ομάδα με έναν πολύ νεανικό κορμό, διατηρεί τα αστέρια της και σημειώνει πολύ θετική πρόοδο εκτός γηπέδου, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και μάρκετινγκ. Το «σήμα Κόμο» λειτουργεί... και είναι το νέο αγαπημένο στάδιο των VIP όλου του κόσμου.

Πηγή: Πρώτο Θέμα 

;